Algemene voorwaarden

Artikel 1: Algemene bepalingen

De elektronische webwinkel van Navil BV, met adres Laar 1D, 3980 Tessenderlo (België), gekend onder de handelsnaam FLORMAFLEX, (hierna FLORMAFLEX) biedt haar klanten de mogelijkheid om producten online aan te kopen. Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op alle artikelen uit het webwinkel assortiment en elke aankoop die de klant plaatst bij FLORMAFLEX. De klant aanvaardt dat deze Voorwaarden, als enige van toepassing zullen zijn, met uitsluiting van zijn eigen algemene of specifieke (aankoop)voorwaarden, ook als deze zouden bedingen dat zij als enige van toepassing zijn.

Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn steeds inclusief BTW. Indien vervoers-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld. De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto is decoratief bedoeld en kan elementen en/of artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

Artikel 3: Aanbod

Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in de Europese Unie. De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
Ondanks het feit dat de cataloog en website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, of materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Wanneer U specifieke vragen heeft over bv. samenstelling, hoeveelheid, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij U vooraf contact op te nemen met onze klantendienst (zie artikel 14). FLORMAFLEX is wat de juistheid, geactualiseerdheid, of volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. FLORMAFLEX is in geen geval aansprakelijk ingeval van materiële fouten, zet- of drukfouten. Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door FLORMAFLEX.
FLORMAFLEX is gerechtigd om -zonder opgave van redenen- bestellingen te weigeren, de leveringstermijnen aan te passen, de leveringen te splitsen, dan wel andere voorwaarden te verbinden aan de levering.

Artikel 4: Online aankopen

De klant heeft de mogelijkheid om de artikelen uit het FLORMAFLEX assortiment online aan te kopen.
De aankoop komt tot stand op het moment dat de klant een bevestigingsmail ontvangt van FLORMAFLEX. De artikelen worden thuis bij de klant geleverd op de in de bevestigingsmail aangeduide leverdatum.
De klant heeft de keuze tussen de betaalmethoden vermeld op de website en aangeboden bij het plaatsen van de bestelling

Artikel 5: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de klant, de exclusieve eigendom van FLORMAFLEX. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat evenwel over op de klant vanaf de levering. De klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van FLORMAFLEX te wijzen bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

Artikel 6: Sancties voor niet-betaling

Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover FLORMAFLEX beschikt, is de klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur. Onverminderd het voorgaande behoudt FLORMAFLEX zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

Artikel 7: Klachten

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, dient te worden gemeld aan een zaakvoerder of medewerker, op  één van de volgende wijzen:

  • Via email aan info@flormaflex.be
  • Telefonisch op het nummer 0032 475 81 00 21

Elke klacht die via email wordt ingediend, wordt binnen de 3 werkdagen behandeld.

Elke klacht die telefonisch of in persoon in de winkel wordt ingediend, wordt binnen de 3 werkdagen behandeld.

Ongeacht op welke wijze de klacht wordt ingediend, dient steeds vermelding gemaakt te worden van het bestelnummer en een gedetailleerde omschrijving van de zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming die aan de basis ligt van de klacht.

Artikel 8: Garantie

a. Wettelijke garantie (enkel voor consumenten)

Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Elk artikel heeft garantie op verborgen gebreken en niet-conforme levering gedurende een periode van 2 jaar vanaf de datum van aankoop door (desgevallend levering aan) de eerste eigenaar. Gedurende deze periode verbindt FLORMAFLEX zich ertoe het defecte artikel (of onderdeel) ervan kosteloos te vervangen of te herstellen. FLORMAFLEX behoudt zich het recht voor om het artikel om te ruilen indien de herstelling en/of administratiekosten buiten verhouding zijn, of indien herstelling onmogelijk is. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

Artikel 9: Verzakingstermijn

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen :

De consument heeft het recht aan FLORMAFLEX mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

Klanten die van het verzakingsrecht gebruik wensen te maken, moeten binnen de 14 werkdagen vanaf de levering contact opnemen met de FLORMAFLEX klantendienst. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwacht FLORMAFLEX dat de klant zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Om de goederen te mogen terugsturen, is het vereist dat de klant de verpakking enkel opent en het goed enkel gebruikt in de mate die nodig is om te beoordelen of de klant het goed wil houden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar niet gedragen/gebruikt. Als de klant de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk samen met de originele verpakking gebeuren, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onderstaande instructies. Als de goederen meer verregaand gebruikt zijn dan nodig om deze te beoordelen zoals dat ook in een gewone fysieke winkel zou gebeuren, zal de waardevermindering die het goed als gevolg hiervan geleden heeft, aan de klant aangerekend worden.

FLORMAFLEX behoudt zich het recht voor om alvast de volgende goederen niet terug te nemen:

– gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen
– artikelen waarvan de verpakking (of een deel ervan) geopend werd
– artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt

De Klant heeft 14 dagen voor het melden van retour. Na deze melding heeft de klant nogmaals 14 nieuwe dagen voor het retourneren zelf. De webwinkel voldoet terugbetaling binnen 14 dagen na deze melding mits het product in goede orde is ontvangen!

De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de klant.

Artikel 10: Privacy

FLORMAFLEX verbindt zich ertoe uw gegevens uitsluitend te gebruiken om te voldoen aan uw vraag en om u informatie van FLORMAFLEX toe te sturen. Wil u ook informatie via e-mail ontvangen, geef dan ook uw e-mailadres door.

Wij behandelen uw gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die nooit doorgeven aan derden. U kan uw gegevens die wij in de klantenlijst van FLORMAFLEX bewaren op elk moment opvragen, verbeteren, wijzigen of laten schrappen en u kan weigeren dat FLORMAFLEX uw gegevens gebruikt om u informatie toe te sturen. Het volstaat dat schriftelijk aan te vragen.
Voor meer info vraag het privacy-charter van FLORMAFLEX of ga naar FLORMAFLEX De klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn log-in gegevens en het gebruik van zijn paswoord.

Artikel 11: Aantasting geldigheid – niet-verzaking

Indien onverschillig welke bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten. Het nalaten op gelijk welk moment door FLORMAFLEX om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

Artikel 12: FLORMAFLEX Klantendienst

De FLORMAFLEX klantendienst is bereikbaar op het telefoonnummer +32 475 81 00 21, info@flormaflex.be of op FLORMAFLEX.be

Artikel 13: Wijziging voorwaarden

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van FLORMAFLEX. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden. FLORMAFLEX kan deze Voorwaarden steeds zonder nadere kennisgeving wijzigen. Elke aankoop na de wijziging, houdt een aanvaarding in door de klant van deze nieuwe Voorwaarden deze gelden ook voor Pre Orders die reeds betaald zijn.

Artikel 14: Bewijs

De klant aanvaardt dat elektronische communicaties en backups als bewijsvoering kunnen dienen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen.

Artikel 15: Toepasselijk recht – Bevoegde rechter

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht en met uitzondering van het Verdrag van Wenen inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken. Bij eventuele geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken te Hasselt bevoegd.

Artikel 16 :

FLORMAFLEX mag ten alle tijden en zonder uitleg of verklaring iedere verkoopovereenkomst beëindigen zonder reden of enige voorwaarden zonder enige compensatie of schade vergoeding te betalen voor de annulering. FLORMAFLEX engageert zich wel het volledige bedrag en eventuele verzend kosten terug te betalen die zijn betaald door de klant terug te storten binnen de 14 dagen.

Artikel 17 : Shipping and returns

Shipping and delivery times

We will ship your order insured within two working days after placement using Bpost international. Once you placed your order, you will receive a track and trace code to follow your order online.

Your order will be handed over to your national postal service by Bpost. They will mostly deliver your package between 8 a.m and 5 p.m. A customer signature is required at the delivery, because your order is insured. If you are seldom at home, you may want to arrange for parcels to be delivered to a family member, a neighbourhood shop or your work address. You can register multiple delivery addresses in your account and choose the best one for each order. If the first delivery attempt is unsuccessful, the driver will return to your address the next day. If you are out again, the driver will return the parcel to a local service point where you will be able to collect your package.

We will send you an e-mail when we hand over your parcel to the driver. If you are in Belgium, Luxembourg or a specific part of the Netherlands, you will ordinarily receive your parcel the next day. Elsewhere in Europe you can expect to receive delivery within three to seven days. Packages to the US are mostly delivered within two weeks. Unfortunately it is harder to predict when your package will arrive when you live outside of Europe.

Shipping rates

Shipping is always free of charge.

Packaging

Your order will be securely packaged in a nice box with some extra bubblewrap inside so your purchase will be safe during travels. This box will be placed inside a cardboard box with protective materials and sent insured with the local postal service. On top you will receive a tracking code as soon as it’s shipped so you can follow up your package.

Returns

We accept returns for any reason within three days after you received your order. We believe that it is important that you are pleased with your order, if you are not please contact us so we can arrange a return. Please ensure that you adhere to the following instructions when returning any item:

Send an e-mail to info@flormaflex.be with your order number and state which product(s) you would like to return and why.
Please wait until you receive a reply before returning your item.
In our reply you will receive the correct return address. In order to receive the refund, the item must be returned to us the same way it was received. (Shipping box, securely with bubble wrap or other protective materials, the package must be shipped insured at buyers charge if you live outside of Europe) Remember to retain proof of postage and get us the tracking code .
When we received the package we open it under a camera, if the item is still intact and in the same condition as we send it, the buyer will receive a refund.
When you receive a parcel from us, please open the shipping box and the product packaging carefully so that you can use it to return items to us.